Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2005/09/28

David Sandström Overdrive - Nalen - 28 sep

>>David Sandström<< tillhör den skara människor som jag har stor musikalisk respekt för. Han förtjänades den respekten efter att ha trummat som en Gud på den underbara skivan "the Shape of the punk to come", som fick avsluta "Refused" eran. När han så, för några år sen kom tillbaka på musikscenen med mörka och vackra "Om Det Inte Händer Nåt Innan Imorgon Så Kommer Jag" hade han bytt instrument till gitarr och lämnat trummorna bakom sig. Formen av punken som skulle komma fick dock följa med och hörs bl.a. på låten "Kurragömma". Skivan "The Dominant need of the needy soul is to be needed" följde och sen "Go Down!", då hade även bandet fått följa med i bandnamnet.

Nu står dom på scenen och kör sina ganska traditionellt uppbyggda rocklåtar och försöker få med sig publiken som för övrigt har det lite väl rymligt på Nalens golv. Publiken verkar vara med men jag är inte helt såld, mest på grund av det ganska ojämna låtmaterialet som till största del är hämtat från senaste skivan. Mot slutet av konserten kommer dock låtarna jag väntat på; smygande "Counting The Ties" och explosiva "Cocain In Your Cola". Nu är jag helt med på tåget och >>David<< kan få föra mig vart han vill. Men efter "Cocain in your cola" går bandet av. När dom klappas in igen har dom fått sällskap av F. Hyvönen på sång samt hennes medmusikant på piano. Avslutningen blir ganska pampig med snygga sångstämmor och starka melodislingor. Ett bra avslut på kvällen och en bra start på Sverigeturnén även om jag saknade ett imponerande trumsolo av >>David<<





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se