Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2005/10/01

Pascal - Nalen Alcazar - 1 okt

På en liten sen, på den lilla klubben Alcazar står ett alldagligt tremannaband. Vid första anblicken står det klart för mig att det här är inget tillfixat famefactory-band, där utseende och image kommer i första rummet, istället känns det som man är inbjuden till en helt vanlig rep-session i Isaks, Manuelas eller Mimmis garage. Ljudet på den plottriga basen och den skitiga gitarren förstärker intrycket av det "okända demobandet". Efter ett par låtar av skrikig och spretig karaktär blir jag påmind om att god ljudkvalitet och spelskicklighet inte är det enda sättet att göra sin publik nöjd. >>Pascal<< vet verkligen hur man roar sin publik med naiva och banala men träffande texter och enkla men charmiga melodier. Jag blir glad och sprudlande av energin som strålar ut från scenen. På skivhyllan skulle jag placera dom på hyllan punk-pop.
Sångaren låter bra likt Olle Ljungström påpekar jag till min kompis som svarar: "Ja men är det inte han som står där vid ingången?" Jo då, så är det och Olle verkar vara den som gläds allra mest av >>Pascals<< musik med ett leende upp till öronen. Efter spelningen går Olle fram och pratar med gitarristen och sångaren Isak och jag är säker på att han säger: "nu är det dags för er att ta över stafettpinnen"
Gå och se Pascal om du gillar: Vapnet, Ebba Grön, ...And you will know us by the trail of dead, eller såklart Olle Ljungström

5 Comments:

At 22:49, Blogger samuel said...

nu så borde vi få störande reklam längre. Å andra sidan måste man ange lösenordet i bilden nedan för att kunna ge en kommentar

 
At 19:22, Anonymous Anonym said...

ser fram mot fler recensioner
och upplevelser
fs

 
At 23:46, Anonymous Anonym said...

Såg själv den här konserten och reagerade likadant. Jag såg de dessutom för några dagar sen på Debaser och där var ännu bättre faktiskt. Kan bli nåt stort av det här gänget.

 
At 11:43, Blogger samuel said...

ja. det verkar som dom har hamnat i stark medvind minst sagt.
Kul! Nu är första albumet ute också.

 
At 23:41, Anonymous Anonym said...

men man borde kanske tillägga att olle var där eftersom han var gästartist och sjöng på en låt. Full som en kastrull dessutom.

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se