Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2006/08/05

C.Aarmé - Frihamnen - 5 aug

Ibland blir man helt förvånad när man möter bandet som man tidigare bara haft en inre bild av. Jag har aldrig sett >>C.Aarmé<< förut men genom att lyssna på deras musik hade jag en ganska klar uppfattning om vad det var för några grabbar som spelade. Tonåringar, punkfriss, små tighta kläder, slitna med många badges. Jag blir därför glad och överraskad när det snarare ser ut att vara grabbarna från Lidingö som spelar i >>C.Aarmé<<. Nu vet jag att dom är från Göteborg så det kan inte vara fallet men kläderna och frisyrerna implicerar att det är fyra välbärgade och väluppfostrade män. Musiken dom gör är dock allt ifrån väluppfostrad. Trots att låtarna verkligen är av ojämn kvalitet så gillar jag >>C.Aarmé<<. Den punkiga, svårförstådda och ofta ologiska musiken gör att bandet känns spännande, något jag vill lyssna mer på. Dessutom påminner dom mycket om det fantastiska bandet "Test Icicles".
Så, ladda genast ner "Golden retriever" [mp3] och läs samtidigt texten.

"If it goes on like this, I will stick a fork,
into my right eye
and shut my left and slit my throat
off
life off
suicide

Golden retriever
no Labrador"





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se