Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2006/05/27

Josh Ritter - Popaganda - 27 maj

>>Josh Ritter<< går in som ersättare för The Concretes. Jag, som lyssnat in mig på The Concretes, förväntar mig ett nedköp till någon halvtråkig singer-songwriter. Tillsammans med en trummis, en keyboardist, en basist och sin stålsträngade gitarr kliver Josh in på scenen. Mina fördomar står fortfarande starka. Efter ett par låtar har jag bestämt mig, det här är inte tråkigt, det är riktigt bra. Det är inte främst själva låtarna utan hur de läggs fram. Josh lyser upp hela scenen med ett älskvärt leende, han älskar publiken och vi älskar honom. Musiken är klassisk rock med inslag av country, tankarna går till Springsteen och andra i samma skola. Låtmaterialet är bra och känns relevant men det jag minns är inte främst musiken utan den stora feel good-känsla Josh och bandet sprider. Det märks att de har roligt ihop och trivs.
/Tobbs

3 Comments:

At 18:14, Blogger Farsan_Baloo said...

Hej där

En liten hälsning från Solidaritetsbloggen. Det är ny runda. Denna gång går våra pengar till PLAN Sveriges hjälp till jordbävningsdrabbade barn i Pakistan.

Vi hoppas naturligtvis att du vill fortsätta vara medlem.

mvh / Marcus

 
At 20:07, Blogger samuel said...

Nu är vi med igen!

 
At 20:29, Blogger munkiz said...

fint det!

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se