Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2006/01/20

Out of clouds - Sticky Fingers - 20 jan


Beatles eller Oasis? Bröderna Gallagher står i vilket fall som helst på scenen. Joel och Markus är bröder, inte helt olika bröderna Gallaghers, och dom spelar i bandet >>Out of clouds<< som i kväll är huvudakten på Sticky Fingers. Jag blir mycket positiv överraskad av detta band. Dom är vansinnigt samspelta och dom framstår som en enda enhet och inte fem individuella musiker. Det är underbart att höra tre stämmor sång som både är melodiska och klockrena. Kort sagt, fem mycket duktiga musiker som kan sina instrument och som brukar dom för bandets bästa.

Innan konserten hade jag lyssnat på några få låtar från hemsidan och jag blev inte det minsta övertygad. Det lät platt och tråkig snällpop i mina öron. Helt ointressant. Därför blir jag riktigt överraskad när jag hör dom live. Det är ren glädje och riktigt skönt sväng som dom levererar. Fantastiskt! Låtmaterialet håller dock fortfarande inte riktigt men det gör nästan bedriften ännu bättre. I slutet av näst sista låten, som börjar väldigt trevande och nästan insomnande, så lägger dom av en riktig rökare som får hela rockklubbspubliken att gunga med huvudena. Kort och gott, >>Out of clouds<< är ett bra liveband som kan om dom vill.





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se