Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2006/01/13

Taxi, taxi! - Lava - 13 jan

När musiktidningen Sonic i #26 presenterar åtta hopp inför 2006 är >>Taxi, taxi!<< ett av dem. Ikväll spelar de på Lava i Kulturhuset. Ett kulturhus som firar nyöppnande med kvällsöppet och gratis inträde till alla utställningar. Miriam och Johanna Eriksson Berhan är enäggstvillingar och tillsammans bildar de >>Taxi, taxi!<<. De är valpigt söta, på det oskuldsfulla vis 16 åringar i regel är. Speciellt när de, helt utan anledning, blygsamt tar emot puplikens applåder och jubel. I Sonic berättar de att de influeras av bl a Caetano Veloso, Feist, Björk, Devendra Banhart, Sigur Ròs, Martha och Rufus Wainwright. Jag skulle vilja lägga till en artist till, en svensk sådan, som hade sitt stora genombrottsår i fjol - Laleh. Tvillingarna sjunger på samma konventionsfria sätt och melodierna har samma lekfullhet. Johanna ser också till att ukelelen får sin återupprättelse.

4 Comments:

At 14:32, Blogger samuel said...

Hur står det sig rent musikaliskt? med tanke på deras ringa ålder menar jag. Man blir ju lite avis, tänk att vara stort musikhopp inför 2006 när man var 16.

 
At 14:33, Blogger samuel said...

...eller mitt fall stor musikhopp 1998

 
At 16:19, Blogger munkiz said...

lite svårt att säga, då de bara sjöng fem låtar tror jag. Men det är bra. Vackert och berörande. Om de fortsätter så här och gärna lägger till lite fler instrument eller loopar, kan det bli hur bra som helst.

 
At 10:36, Blogger samuel said...

Nu har jag sett dom på Landet! Vi fin och skön stämsång dom har!
Jag håller med dig, det kan nog bli riktigt bra!

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se