Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2007/03/30

Eskju Divine - Pustervik - 30 mars

Något har hänt med >>Eskju Divine<< den senaste tiden. Jag vet inte om det beror på att bandet just nu har framgångar med kommande turné i Japan eller för att dom har ny trummis i bandet (om det är tillfälligt eller för alltid vet jag inte). >>Eskju Divine<< är i vilket fall mer fyllt med energi och glädje än jag någonsin sett dom. Musiken har alltid varit på topp men något har saknats på scenen tidigare. Sångaren Gustaf har feber i kroppen men det verkar inte bekomma honom alls och han sjunger fortfarande gudomligt och hans små leenden avslöjar att han stormtrivs. Musiken levereras med mer pondus än tidigare och ljudet är starkt, hårt och medryckande. Framförallt trummorna har ett riktigt fett gung. Den ganska stora publiken verkar gilla >>Eskju<< och jag tror att alla gärna hade hört några fler låtar när bandet går av lite för tidigt och sen inte går på igen. Dom hann dock spela en tidigare outgiven låt som bjöd på lite lugnare tempo och än mer vackra melodier.
Jag önskar dom lycka till i Japan där jag tror att dom kommer göra succé!

::mp3bonus:: Eskju Divine - Intro at Café Blå (inledande låten från en av deras första spelningar)





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se