Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2005/10/24

Kashmir - Debaser - 24 okt

Det är lite för få människor i den replokalsdoftande-lokalen och det känns nästan kallt och dragit. >>Kashmir<< verkar dock glada över publiken som kommit och dom spelar en lagom mix av låtar från främst Zitilites och No Balance Palace. Men dom ser något trötta ut. Sångaren och gitarristen Kasper Eistrup verkar lite rastlös och rockar loss lite på scenen, mest för att bli av med tröttheten verkar det som, ungefär som att skölja ansiktet i kallt vatten. Han är säker på sin gitarr och bandet levererar låtarna likt dom låter på skiva. Stundtals stegras stämningen och publiken tänder till men jag har svårt att sätta fingret på vad det beror på. Jag tror det beror på att vissa av låtarna går ifrån det monotont psykadeliska och därför lyfter sig live mer än de andra. De låtarna är She's made of chalk, Big fresh och Petite machine. >>Kashmir<< är ikväll överlag väldigt bra men jag tycker ändå att många av låtarna fungerar bäst i mina egna hörlurar. Det tillförs inte så mycket extra live. En låt som >>Kashmir<< missade var Ophelia som är en av dom bästa från den starka skivan No Balance Palace.
film från konserten

Låtlista:
Kalifornia
Surfing the warm industry
Melpomene
Rocket brothers
Jewel drop
She's made of chalk
Ruby over diamond
Petite machine
Big fresh
The curse of being a girl
the Aftermath, i fel tonart först
Small poem of old friend
---------------------
Miss you
Black Building
No Balance Palace

3 Comments:

At 12:33, Blogger munkiz said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 12:43, Blogger munkiz said...

jo, jag håller med om att de kanske upplevdes lite trötta, men jag tror faktiskt att det till största delen berodde på det låga publikantalet. Kashmir är Danmarks Kent, klart att de inte får världens kick av att spela för, vad kan vi ha varit - 100st? Nej, med en fullproppad svettig lokal tror jag det hade känts annorlunda, och då kanske jag hade sluppit att bli förkyld

 
At 19:59, Anonymous Anonym said...

jag var också där. Tyckte konserten var oerhört bra. Mkt rockigare än på cd:n.

Är det någon som har bilder från konserten? msn: randomslut@enigma.se

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se