Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2006/05/18

eMiL Jensen - Campusfestivalen - 18 maj


"Förra året kom jag ut...som pretentiös, i år är det dags att komma ut som sentimental också"
Lika briljant verbal som >>eMiL Jensen<< är på scen, lika klumpigt fåordig känner jag mig nu då jag ska försöka beskriva hans storhet. eMiL bör upplevas live, på plats, där och då. Visst, jag köpte nya skivan, sitter och lyssnar igenom den nu och den är bra, stundtals fantastisk men det går ändå inte att jämföra. Och det är väl orättvist att ens försöka för halva grejen med eMiLs uppträdande är ju för-, mellan och eftersnacken. Med sig på scen har han Edda Magnason och det är inte bara hennes namn som är vackert, rösten brister ut i den vackraste skånska jag hört, perfekt harmonierad med eMiLs dito. En huttrande stelfrusen publik får höra flera lovande smakprov från den nya skivan, och som final bjuds vi på favoriten, tillika veckans låt "Igen".

Andra låten på nya skivan "orka då" är "spelar stor roll" och det kommer den säkert göra för mig och kanske för er med, för det är en riktig hit. Kanske inte här i Sverige, ännu, men väl i Frankrike!
Denna låts första vers och refräng får illustrera eMiLs bitterljuva charm:
"Jag snodde passionsfrukt i en affär.
Du såg när dom tog mej och förde mej bort.
Jag skrek att jag vägrar betala för kärlek.
Jag vet det var dumt sagt, ännu dummare gjort.
Så många länder, hav och vulkaner.
Om jag gör bort mej inför dej - spelar roll."

Imorgon spelar eMiL på Teater Tribunalen. Missa inte det!

1 Comments:

At 22:44, Anonymous Anonym said...

Emil skriver fantastisk lyrik... riktigt skön snubbe!

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se