Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2006/05/03

Café Society Ltd - Sticky Fingers - 3 maj


Jag står längst bak i lokalen, borta vid baren, då jag hör en riktigt tung och kraftfull låt från scenen. Ljudet är precis lagom skitigt, det påminner om tidiga Hellacopters, och jag blir nyfiken på vad är för band som äntrat scenen. Bandet heter, det inte så fantastiska namnet, >>Café Society Ltd<< och låten dom inleder med tror jag är Clear my way. Så jag närmar mig scenen och det första som slår mig är hur unga dom ser ut, för unga för sin musik. Precis som WhiteSilver har >>Café Society Ltd<< sättningen bas, gitarr och trummor, fast här är det gitarristen som är frontman och som sjunger lead. Dom följande låtarna är av skiftande kvalitet och till slut är jag ganska trött på >>Café Society Ltd<<. Det perfekta skitiga soundet imponerar inte längre på mig och jag kan inte låta bli att istället haka upp mig på deras dåliga textrader. Som i Spaceman: "Spaceman, strange man. Get away from my love"? I Phoney Generation försöker sångaren få hela den svårflirtade publiken att sjunga "La lala la" och jag undrar för mig själv om det var Per Gessle som egentligen var förband ikväll? Så mitt tips lyder, behåll soundet men jobba på låt- och textmaterialet så kanske det kan bli riktigt bra det här.

2 Comments:

At 02:12, Anonymous Anonym said...

Du har felciterat. Du borde gå in på deras hemsida för att se hur det egentligen ska vara. Och vem vet, kanske till t.o.m. se helheten i texten.

 
At 13:14, Blogger samuel said...

Texten är ändrad. Jag kan se helheten i texten men jag tycker ändå inte den är bra. Budskapet har jag inget emot utan det är uttrycket. Men min åsikt är högst personlig. Avgör själv: Spaceman

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se