Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2006/03/26

Immánu El - Lava - 26 mars


Alexander firar 1 års jubileum av sin ideella populärmusiktidskrift "Kaffepaus". Det är ingen dålig musikfest han bjuder på i Kulturhuset. Tyvärr har både Nhess, Björn Kleinhenz och Bloody April hunnit spela när jag kommer dit. >>Immánu El<< håller som bäst på att få ordning på sina instrument. De är en ny bekantskap för min del. Jag gillar att gå "nollställd" på konsert, utan förväntningar kan man bli så mycket mer överaskad. >>Immánu El<< börjar så starkt att jag börjar hoppas på något riktigt stort. De spelar en övertonsrik melankolisk rock. Den är vacker, men inte så att det gör ont. Lager efter lager läggs på tills det blir en enda stor fet vägg av ljud. Det gillar jag, mycket. Men tyvärr låter nästa låt likadant och nästa och nästa. Ljudmassorna blir jämntjocka, utan udd. Den första låten blir därför den bästa och den jag kommer att minnas. Men, jag tror på >>Immánu El<<, med fler låtar och större variation kan de bli hur bra som helst. Dessutom använder de EBow och det borde alla gitarrbaserade band göra, för finns det något vackrare?

1 Comments:

At 17:58, Anonymous Anonym said...

jag tycker det var en fantastisk konsert med ganska varierade tongångar. det är en schysst typ av postrock jag verkligen har lätt för att gilla. toppen!

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se