Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2006/03/26

Lasse Lindh - Lava - 26 mars


"Det kommer inte att gå till världshistorien som en av de mest välspelade konserterna". Det spelar ingen roll, >>Lasse Lindh<<. Det är inte hur det framförs som är avgörande, utan vad. Och vad är i detta fall Vår. Det känns som att >>Lasse<< kör ett genrep inför sommarens turnérande. Ensam på scenen, med bara en gitarr att gömma sig bakom är det inte så konstigt att det "känns som att jag är på musikhögskolan och ska spela, och kan inte spela". Det glöms bort lite text, en del ackord hamnar fel och den lånade gitarren vill inte hänga kvar på axeln. Men vad gör det, det är ju snarare så ett genrep ska vara. Hur ska man annars kunna förbättra något. >>Lasses<< konsert skvallrar lika mycket om sommaren som vårens första vitsippa, eller barn med sandlådespadar i tunnelbanan. Sveriges vackraste falsett sjunger ikapp med fåglarna och jag älskar den här tiden. Våren, ett långt och underbart genrep inför sommaren.

2 Comments:

At 23:37, Blogger Writers Edge said...

Håller med. Våren och lukten av sommarens ingång är fantastisk. Dock så hade jag svårt att ta till mig Lasses skiva. Är det bättre live - eller har jag helt enkelt lyssnat för lite på skivan?

Må prima!

 
At 17:04, Blogger munkiz said...

Jag måste erkänna att jag inte äger någon Lasse-skiva, men jag har hört ganska många låtar. Jag föredrar helt klart när han sjunger på svenska och live blir det ännu bättre, han är ju ändå en fin estradör.

Tack detsamma!

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se