Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2007/08/10

Way Out West dag 1 - Slottsskogen - 10 augusti

Salem Al Fakir - 3/5
Vackra melodier och bra musiker. Dock känns >>Salem<< redan lite uttjatad.

Hello Saferide - 2/5
Sävliga låtar som går obemärkt förbi. Jag stod bara och väntade på Säkert! som aldrig kom... (se morgondag)

Koop - 4/5
Svängigt och jazzigt och fantastiskt bra. Hela Linnétältet charmades och dansade mot slutet.

CocoRosie - 2/5
Dagens stora besvikelse. Inga av deras bästa låtar spelades och det var ömsom mest bara barnsligt.

Albert Hammond Jr - 1/5
The Strokes är så så mycket bättre. >>Albert Hammond Jr<< lyckades inte beröra mig alls med sina släpiga rocklåtar.

The Hellacopters - 3+/5
Levererar alltid rock av hög klass.

New Young Pony Club - 3/5
Bra show och ganska bra låtar med högt tempo. En kvinnlig trummis är ju också alltid ett stort plus.

Eagles of death Metal - 2/5
Underhållande show men om det är musiken man är ute efter så rekommenderar jag att lyssna på Hellacopters istället.

The Go! Team - 3/5
Levde inte heller riktigt upp till mina förväntingar. Men trots allt är dom ett riktigt skönt band och vad är tuffare än en kvinnlig trummis; jo TVÅ trummisar (vilket även "...and you will know us by the trail of dead" hade).

Lady Sovereign - 5/5
Om Pelle i the Hives är stöddig så är det inget mot kaxiga Lady Sovereigen. Hon är vass, hård och en riktig hiphop-talang. Jag blev helt såld på hennes klockrena rhymes och självsäkra attityd.

Architecture in Helsinki - 4/5
Kvällen avslutas med fart då Australiensiska >>Architechture in Helsinki<< spelar i Linnétältet. Det hypade indiebandet snickrar ihop mycket udda, men bra låtar som får mig att le stort. Att bandet har referenser till Finland märks även på klaviaturet som har det mycket udda märket Finland.





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se