Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2005/11/27

Ester Drang - Södra teatern - 27 nov

Jag är en sucker för stämsång. Därför blir jag löjligt lycklig när Rosie Thomas bjuds in till att köra på låten "I Don't Want To Live (in a world of infinite keys)" av >>Ester Drang<<. Hennes stämma blir sista kryddan i maten, pricken över i:et. Rosie förgyller det vackra ljudlandskap som bandet stillsamt byggt upp. Åhh vad vackert det är.

>>Ester Drang<< är tre killar från Seattle som är förband åt Rosie Thomas på hennes Sverigeturné. Nu, ikväll är dom på Södra Teatern och det är riktigt härligt att sitta där och bli bortskämd med vacker musik. För det är just vackert. Musiken och dom fina projicerade bilderna får mig att sväva, flyta omkring utan fotfäste. Stillsamheten infinner sig och det varma lugnet lägger sig över mitt hjärta. >>Ester Drang<< får mig att finna ro. Sångaren låter som 4 delar Jonathan Donahue från Mercury Rev och 1 del Thom Yorke från Radiohead. Trummorna är tunga och trummisen utnyttjar trumsetets hela dynamik. >>Ester Drang<< baserar musiken på harmoniska gitarrslingor som backas upp av piano, synth och förprogrammerade ljudslingor. Musiken påminner om Starflyer 59 (som du nog inte har hört), Spiritualized och Mogwai.
Lyssna själv på EsterDrang.com. (fast utan Rosies körande då tyvärr)

3 Comments:

At 21:46, Blogger munkiz said...

förlåt att jag är så nördig, men jag såg på skivan att låten heter "I don't want to live (in a world of infinite keys)"

 
At 16:27, Blogger samuel said...

Nörd...
åh sluta sabba min kod ;-)
Nu är texten tillbaka i alla fall.

 
At 17:04, Blogger munkiz said...

Pff WOW!

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se