Vi stödjer Solidaritetsbloggen. Du kan också göra en insats!

2007/08/11

Way Out West dag 2 - Slottskogen - 11 augusti

Devendra Banhart - 3/5
Värmande sol och småtrevliga låtar gjorde >>Devendra Banhart<< konserten till en riktigt skön stund. Som bäst blev det när han spelade "Feel like a child", bra låt och bra text.

Peter Bjorn and John - 3-/5
Efter en mycket svag start vände konserten när dom spelade "Young folks" med Annika Norlin på sång och sedan följde fantastiska "Objects of my affection".

Regina Spektor - 4/5
>>Regina Spektors<< spelning var vackert och lite magisk. Det öste ner regn men trots detta stannade publiken och lyssnade på hennes enmannashow. Jag tror inte att konserten hade blivit ännu bättre med ett kompband, >>Regina<< står stark på egna ben.

Erykah Badu - 2/5
En kvart efter utsatt tid glider så en stor diva in på scen. Hon häller upp sitt te/vatten, loggar in på MacBook Pro (som hon vad jag kan se sedan inte använder alls) och börjar sjunga. Hela bandet känns lojt och början på konserten är mycket trevande och ointressant. Efter tre fyra låtar har det fortfarande inte tagit fart och jag ångra djupt att jag i stället inte gick och såg "Timo Räisänens" konsert. Mot slutet börjar publiken och bandet vakna och stundtals svänger det riktigt bra.

Säkert! - 4/5
Detta var förmodligen >>Säkert!s<< sista konsert. Tråkigt om det stämmer. Mitt råd är lägg ned Hello Saferide och satsa allt på Säkert! för denna konsert var grymt bra!

Spoon - 4/5
En glad överraskning från Texas. Jag ska genast köpa skivan.

Kanye West (Conny Väst) - 5/5
Kan det bli bättre? Jag är fortfarande i extas...

Etiketter:

5 Comments:

At 18:48, Anonymous Anonym said...

MEN ALLTSÅ DUFATTAR INTE EN TIMME INNAN DETTA KOM VI PÅ CONNY VÄST VI MED. VI VILL LEVA! VI SÖKTE PÅ NAMNET OCH SÅ KOM VI HIT OCH DETTA ÄR ÖDET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi var också på Way Out West!

 
At 00:14, Blogger samuel said...

Haha!
Kanye, Kanje, Koanje, Connje, Conny!

 
At 15:10, Blogger Farsan_Baloo said...

Hej

Eftersom intresset på slutet varit vikande finns det risk att den nystartade insamlingen till Solidaritetsbloggen blir den sista.

Om du tycker att idén är värd att leva vidare hoppas jag att du hänger med och skänker månadens hundring till Plan Sverige.

I vanlig ordning finns mer info på http://delameddig.blogspot.com

mvh / Marcus

 
At 18:22, Blogger Farsan_Baloo said...

Hejsan

Här kommer en liten hälsning från Solidaritetsbloggen som den här månaden tänker lite extra på utvecklingsstörda barn, unga och vuxna. Kolla in http://delameddig.blogspot.com för mer info.

mvh / Marcus

 
At 15:45, Anonymous Anonym said...

Hej!

Jag såg på solidaritetsbloggen att du stödjer UNICEF och det är vi jätteglada för. Allt enskilt engagemang är oerhört betydelsefullt för oss eftersom vi är begränsade när det gäller köp av medialt utrymme. Därför vill jag nu tipsa dig om vår kampanj som vi driver under hela april. Kolla gärna in www.unicef.se, jag hoppas att du hittar något som du kan tänka dig att förmedla vidare. Ha en bra dag och hör gärna av dig om du har några frågor!

Jessica
jskendari@unicef.se

 

Skicka en kommentar

<< Home





































Powered by Blogger


Bloggtoppen.se